حلما گلی حلما گلی ، تا این لحظه: 9 سال و 8 ماه و 21 روز سن داره

همه ی دنیــــــــای نفیــــــــس *** حلماگلی***

هفته 16

1392/12/14 12:17
نویسنده : مامان نفیسه
1,990 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیز دلم

امیدوارم همیشه سالم و خوشحال باشی... چ من باشم ببینم شادی شما رو. چ نباشم. و از خدا ملتمسانه خواستارم که نگاه مهربونش رو از شما برنداره و همیشه حامی و نگهدارت باشه.

عزیز دل مادر!

من و بابایی بیصبرانه مشتاق دیدار شما هستیم و این در حالی هست که بقیه افراد خانواده فقط منتظر تعیین جنسیت شما هستند! ولی من و بابایی واقعا دلمون برای شما تنگ شده...

ما سالها منتظر شما بودیم که از پیش خدا بیاین... و حالا...

ای کاش میشد از سلامت شما لحظه به لحظه آگاه میشدم... آخه مامان جون! توی این عصر اطلاعات.. بیخبری تحمل کردن از عشقت.. همه ی هستیت.. وجودت.. خیییییلی سخته گلم.نگران

و اما حال و احوال من!

بیشتر مواقع معده درد دارم... دو تا از دندونامو عصب کشی کردم و پر کردم ولی دوباره یکی دیگه شون دردناک شده! نگرانی بعدی من از اینه که وزن اضافه نکردم توی این 4 ماه! حتی یک کیلو هم کم کردم! امیدوارم چیزی بدی نباشه. چشمک

در هفته 16

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

با طولي به اندازه 11 سانتي متر و وزني حدود 110 گرم كودك شما به اندازه يك گلابي بزرگ شده است! با اين حال در سه هفته آينده او به سرعت رشد خواهد كرد؛ وزن او دو برابر شده و چند سانتي متر به طول او اضافه خواهد شد. اكنون اعضاي قسمت پاييني بدن او بيشتر رشد كرده اند. سر او صافتر قرار گرفته است و چشمهاي او در جلوي صورتش جاي دارند. گوشهاي او هم در نزديكي محل نهايي شان قرار دارند. برخي از اندامهاي بدن او كه كامل تر هستند (از جمله سيستم گردش خون و مجاري ادراري) مشغول فعاليت مي باشند. قلب او روزانه در حدود 25 ليتر خون را پمپ مي كند و كل خون او چندين بار در تمام بدن او مي چرخد و در اواخر دوران حاملگي اين مقدار به حدود 190 ليتر افزايش مي يابد. پوست سر او نيز در حال شكل گيري است، هر جند موهاي او هنوز هم قابل تشخيص نيستند. چشمهاي او با اينكه بسته هستند به آرامي حركت مي كنند و حتي رشد ناخنهاي انگشتان پاي او آغاز شده است.

پسندها (2)

نظرات (4)

ثمين بانوثمين بانو
28 خرداد 97 9:53
محبت
ثمين بانوثمين بانو
28 خرداد 97 9:53
بوس
ثمين بانوثمين بانو
28 خرداد 97 9:53
گل
ثمين بانوثمين بانو
28 خرداد 97 9:53
ستاره