حلما گلی حلما گلی ، تا این لحظه: 9 سال و 8 ماه و 16 روز سن داره

همه ی دنیــــــــای نفیــــــــس *** حلماگلی***

اسامی کاندید شده برای عسل مامان

1392/12/22 11:07
نویسنده : مامان نفیسه
32,374 بازدید
اشتراک گذاری

عزیزدلم قلب ما اسمای مختلفی برای شما مد نظر گرفتیم. ولی هر کی یه چیزی میگه! و هنوز روی هیچ اسمی به توافق نرسیدیم!

من که کاری به کسی ندارم. قهر یه اسمی از روزی که حتی نمیدونستم شما تو دلمی به دلم افتاد که دلم نمیاد با هیچی عوض کنم..

اسامی کاندید شده برای عسل مامان  اسم نوزاد اسامی قرآنی پيشنهاداتي براي انتخاب اسم كودك

وقتی بچه بودم از " بنیامین " خوشم میومد!

بنیامین  نام پسرانه با ریشه عبری. تلفظ صحیح این اسم: " Ben-yāmin " . نام پسر حضرت یعقوب و برادر حضرت یوسف ، پسر دست راست.

بر میگردیم به گذشته.... به هشت سال پیش... وقتی من و بابایی عقد بودیم و سر اسم شما با هم صحبت میکردیم!!! اون زمان توافق بر اسم " روح الله " کردیم. من از اسم روح الله بخاطر معنای عظیم اون خوشم اومد و بابایی بخاطر اسم امام خمینی(ره)! و برای دختر هم " فاطیما ". دوست داشتم هم اسم حضرت فاطمه (س) باشه و هم کمی متفاوت!

روح الله  نام پسرانه با ریشه عربی. به معنی روح خداوند؛ تلفظ صحیح این اسم: " Rooh-ol-lāh " . لقب عیسی(ع).

فاطیما  نام دخترانه با ریشه عربی. به معنی بریده شده از گناه؛ نام شهری در اروپا (دهکده ای در غرب پرتغال، نزدیکی لیریا) که حضرت فاطمه(س) در آنجا ظهور کرده است که آن محل امروزه زیارتگاه بزرگی شده است.

. . . و اما حالا! نظر بابایی هنوز همونه ولی بنظر من این دو اسم قدیمی شده و روح الله برای کوچولویی مثه شما واقعا ثقیله!

مدتی بود که دنبال اسمای دیگه بودم که اگه یهو شما اومدی تو دلم چند تا اسم پشت دستم باشه! عینک قبلا هم برات اینجا نوشتم که اخیرا این اسامی رو انتخاب کردم: مصطفی - ایلیا - ارمیا و برای دختر همچنان فاطیما که به اون سه تا اسم پسر هم میاد!

مصطفی  نام پسرانه با ریشه عربی. به معنی برگزیده؛ تلفظ صحیح این اسم: " Mostafā " . لقب پیامبر اکرم(ص).

ایلیا  نام پسرانه با ریشه سریانی. به معنی راستگوی بزرگ؛ نام حضرت علی(ع) در تورات.

ارمیا  نام پسرانه با ریشه عبری. تلفظ صحیح این اسم: " Ermiyā ". به معنی بزرگ داشته شده؛ اسم یکی از پیامبران بنی اسرائیل. همچنین لقب حضرت خضر نبی و لقب حضرت علی(ع).

ولی...

شما درست روز شام غریبان با عنایت یقینی آقا امام حسین(ع) اومدی تو دلم. و من در طول محرم اس ام اسی دریافت کردم به این مضمون:

کسی چه می داند؟

شاید «یاسین» ، قلب قرآن، همان «یاحسین» باشد،

اما بی سر!

از اون روز خیلی دلم تکون خورد.. چقدر از این اسم خوشم اومد.. " یاسین ".

یاسین  نام پسرانه با ریشه عربی. تلفظ صحیح این اسم: " Yāsin " . نام سوره 36 در قرآن کریم و قلب قرآن. از اسامی پیامبر اکرم(ص) است و معنای آن یعنی ای شنوای وحی من.

از اونجایی که حسابی عاشق این اسم شدم و پدرشوهرم هم خیلی از این انتخاب استقبال کردند.. تصمیم گرفتم بیشتر دلیل جمع کنم برای راضی کردن همسرم! و خیلی اتفاقی توی یکی از سرچ هام به مطلبی که حدود سه چهار سال پیش در وبلاگ دیگرم زده بودم برخوردم که خیلی بیشتر عاشق این اسم شدم!! این مطلب که میتونید کاملش رو اینجا بخونید.. درباره ارتباط ابجد اسم یاسین هست و نتیجه گیری دکتر محمدعلی انصاری درباره معنی این اسم: یا"سین"! ای بزرگ انسانی که تو نماد اعتدالی!

در ادامه مطلب سایر اسامی کاندید شده که اغلب سعی شده مذهبی - قرآنی باشن آورده شده!

اسامی کاندید شده برای عسل مامان  اسم نوزاد اسامی قرآنی پيشنهاداتي براي انتخاب اسم كودك

روح الله  نام پسرانه با ریشه عربی. به معنی روح خداوند؛ لقب عیسی(ع).

مُصطفی  نام پسرانه با ریشه عربی. به معنی برگزیده؛ لقب پیامبر اکرم(ص).(همسرم این اسم رو به خاطر هم نامی با شهید مصطفی چمران که ارادت ویژه ای به ایشان دارن.. میپسندند!)

یاسین  نام پسرانه با ریشه عربی. نام سوره 36 در قرآن کریم که این سوره معروف به قلب قرآن است. از اسامی پیامبر اکرم(ص) است و معنای آن یعنی ای شنوای وحی من. از اسامی قرآنی.

بِنیامین  نام پسرانه با ریشه عبری. نام پسر حضرت یعقوب و برادر حضرت یوسف ، پسر دست راست.

عِماد  نام پسرانه با ریشه عربی. به معنی تکیه گاه، نگاهدارنده، ستون . (از اونجایی که اسم همسرم حسین هست از اینکه این اسم رو با حسین ترکیب کنم هم لذت میبرم: "عماد حسین" که البته در اینصورت معنای اصلی اون میشه حضرت ابوالفضل(ع) که تکیه گاه امام حسین(ع) بودند.قلب - همسرم از این اسم بدش نمیاد بخاطر هم نامی با عماد مقنیه که یک مبارز لبنانی هستش.)

عِرفان  نام پسرانه و دخترانه با ریشه عربی. یکی از مراحل سلوک، معرفت، شناخت خداوند.

مَهدی یار  نام پسرانه با ریشه عربی ـ فارسی‌. به معنی یاور مهدی؛ (به مجاز) دوستدار و محب مهدی منتظر(عج).

مَهزیار  نام پسرانه با ریشه فارسی. نام پدر علی بن مهزیار ،که توفیق ملاقات با امام زمان را به دست آورد.

دانیال  نام پسرانه با ریشه عبری. به معنی خدا حاکم من است‌، نام یکی از چهار پیامبر بزرگ بني‌اسرائيل.

سُبحان  نام پسرانه با ریشه عربی. به معنی پاک و منزه، از نامهای خداوند.

عَلیسان  نام پسرانه با ریشه (عربی ـ فارسی). تلفظ صحیح این اسم: " alisān " - (علی + سان (پسوند شباهت))، به معنای مانند علی، علی وار.

احسان

ایمان  نام پسرانه با ریشه عربی. اعتقاد به وجود خداوند وحقیقت رسولان و دین ، یقین داشتن به درستی اندیشه یا امری.

آیین  نام پسرانه و دخترانه با ریشه فارسی. به معنی دین، طریقت، آذین، زینت، آرایش. دین. مذهب. عادت. رسم. روش - نام روستایی در استان فارس.

مَتین  نام پسرانه با ریشه عربی. دارای پختگی، خردمندی و وقار، استوار، محکم، از نامهای خداوند.

مِعراج  نام پسرانه با ریشه عربی. به معنی بالارفتن، عروج. از اسامی قرآنی.

ميثاق  به معني عهد و وفا. از القاب امام مهدي(عج).

 

اسامی کاندید شده برای عسل مامان  اسم نوزاد اسامی قرآنی پيشنهاداتي براي انتخاب اسم كودك  

فاطیما  نام دخترانه با ریشه عربی. به معنی بریده شده از گناه؛ نام شهری در اروپا (دهکده ای در غرب پرتغال، نزدیکی لیریا) که حضرت فاطمه(س) در آنجا ظهور کرده است که آن محل امروزه زیارتگاه بزرگی شده است.

یَسنا  نام دخترانه با ریشه اوستایی,پهلوی. در لغت به معني پرستش، حمد و ستايش، نماز، جشن و در اصطلاح نام يكي از بخش‌هاي پنجگانه‌ي اوستا و مهمترين آنهاست.

مَهلا  نام دخترانه با ریشه فارسی. در زبان فارسی به معنی مانند ماه است و در زبان عربی به معنی اهسته و آرام.

مَحیا  نام دخترانه با ریشه عربی. زندگی، حیات، پویایی. در زیارت عاشورا هم این اسم آمده است. از صفات خداوند در جوشن کبیر. از اسامی قرآنی. نام یکی از همسران امام علی(ع) است.

حَنیفا  نام دخترانه با ریشه (عربی). به معنی مسلمان واقعی ، فرد پای بند به اسلام ، یکتا پرست و موحد، دختر درست و پاك، دختر راستين، زن ثابت قدم در دين. لقب ادیان توحیدی و مسلک حضرت ابراهیم.

دینا  نام دخترانه با ریشه عبری. داور و داوري و در زبان اوستايي دين معنی می‌دهد. اسم خواهر حضرت یوسف.

حِلیا  نام دخترانه با ریشه عربی,فارسی. به معنی پیرایه، زینت وزیور، آنچه در چشم خوش میدرخشد.

حِلما  نام دخترانه با ریشه عربی. به کسر ح ، جمع حلیم ، صبوران ، دختران صبور. صفت حضرت زینب(س).

سِلما  نام دخترانه با ریشه عربی. نام درختی؛ صلح، آشتی، زنِ صلح طلب. نام فرشته ای است.

سِتیا  نام دخترانه با ریشه اوستایی,پهلوی. به معنی جهان، هستی، دنیا، روزگار، بانوی نجیب و بلندمرتبه، زن با حیا. لقب حضرت معصومه(س).

مِلیکا  نام دخترانه با ریشه یونانی,فارسی. در زبان فارسی به معنی فرشته، در زبان یونانی نام معشوقه زئوس، در زبان عربی نام مادر حضرت مهدی(عج) و به معنای ملکه، در زبان آشوری نیز ملکه معنا میدهد.

تُکتَم  نام دخترانه با ریشه عربی. بانوي رازدار و رازنگهدار. نام چاه زمزم - نام مادر امام رضا(ع).

حَنان  نام دخترانه با ریشه عربی. به معنی بسیار مهربان و رئوف، بخشاینده، آرزومند، مشتاق. از صفات خداوند در جوشن کبیر

ياسمن زهرا  نام دخترانه با ریشه فارسی,عربی. "یاسِ من زهرا" .

نازنین زهرا  نام دخترانه با ریشه فارسی,عربی. به معنی زهرای دوست داشتنی، زهرای عزیز و گرامی، زهرای زیبا و گرانمایه.

اِسراء  نام دخترانه با ریشه عربی. اسم یکی از سوره های قرآن، به معنی معراج پیامبر(ص).

نورا  نام دخترانه با ریشه فارسی,عربی. به معنی درخشان، تابان. از اسامی قرآنی.

آلا  نام پسرانه و دخترانه با ریشه عربی. به معنی نعمتها، نیکیها. از اسامی قرآنی.

آیه  نام دخترانه با ریشه عربی. هر یک از پاره های مشخص سوره های قرآن و دیگر کتابهای آسمانی، نشانه، نشانه خدا. از اسامی قرآنی.

هانیه  نام دخترانه با ریشه عربی. مؤنث هانی- به معنی شادمان، خوشبخت - حانیه یعنی صاحب رحمت و مهربان (حنان) مادر مهربان و دلسوز.  از القاب حضرت زهرا(س).

سامیه  نام دخترانه با ریشه عربی. یعنی بانوی بلندمرتبه و از القاب حضرت زینب(س).

مُطهره  نام دخترانه با ریشه عربی. به معنی پاک و مقدس، منزه. از القاب حضرت زهرا(س).

رایحه  نام دخترانه با ریشه عربی. به معنی بوی خوش. عطر حضرت زهرا(س) را گویند. (رایحه الجنت)

راحیل  نام دخترانه با ریشه عبری. به معنی پاک و منزه از گناه. نام فرشته ای است، نام همسر یعقوب(ع) و مادر یوسف(ع). راحیل عربی شدهٔ لغت عبری رَجِل به معنای بی گناه است. نام او در کتاب پیدایش در تورات ذکر گشته‌ است.

ثَمر  نام دخترانه با ریشه عربی. به معنی ثمره، میوه. از اسامی قرآنی.

ثَمین نام دخترانه با ریشه عربی. باارزش، گران بها، قیمتی. (هم معنی اسم خودم!)

یامین  نام دخترانه با ریشه عبری. به معنی هدایت شده. نام همسر یعقوب(ع) و مادر بنیامین.

تَسنیم  نام دخترانه با ریشه عربی. در لغت به معنای بزرگ و مهتر قوم گرديدن است؛ نام چشمه ای در بهشت مذکور در قرآن کريم.

مِشکات  نام پسرانه و دخترانه با ریشه عربی. به معنی مکان نورانی، چراغدان، طاقی بلند که چراغ را در آن گذارند. ظرف بلورين كه در آن چراغ مي‌افروختند و نور از آن به هر سو منعكس مي شد و فضاي زيادي را روشن مي‌كرد و در عرفان مراد از مشكات نفس است در مرتبه‌ي بالملكه و يا عقل بالمستفاد.  از اسامی قرآنی.

طَهورا  نام دخترانه با ریشه عربی. به معنی پاکیزه، پاک کننده. از اسامی قرآنی.

 

اسم مورد علاقه من تا امروز یاسین قلب و یاسمن زهرا قلب ست.

اسامی کاندید شده برای عسل مامان  اسم نوزاد اسامی قرآنی پيشنهاداتي براي انتخاب اسم كودك

البته اسامی قشنگی هم هستن که چون توی فامیل داشتیم توی لیست نیاوردم. مثل:

امیرمحمد - امیرعلی - امیرحسین - امیرعباس - علیرضا - حامد - احسان - طه - محمدامین -  محمدصالح - عارفه - عفیفه - مبینا و مَلِکا

 

حیفا ، وفا ، سوگند ، ستایش و نیایش هم اسامی زیبایی هستند.

 

 

...و آنچه که بنده از روحانی محترمی شنیدم که می گفت بزرگان می گویند اسم فرزند دختر را "نفیسه" بگذارید ، حتما بروید زندگی نامه حضرت نفسیه سلام الله علیه را بخوانید واقعا زندگی نامه ای عجیب در طول تاریخ دارد که ابوحنیفه از این بانوی گرامی سوالاتش را می پرسیده است .. که

از القاب حضرت زهرا(س).

 

نظر شما چیه؟ کدوم اسم زیباتر هست؟؟سوال

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (8)

یاسمن
20 اسفند 92 17:19
سلام ثمین جون خوبی نمیدونی چقدر خوشحالم کردی وقتی اومدی به وبلاگم و بهم گفتی که مامان شدی حسابی ذوق زده شدم به سلامتی چند وقتته الان من بلد نیستم توی سایتت نظر بزارم وقتی وبلاگ بود خیلی راحت تر بود بهم سر بزن گلم منتظرم
سانازی
23 اردیبهشت 94 10:38
سلام! ببخشید این"ژورنال دنیای نفیس" ! مدیریتش با شما بود؟؟؟ سفره هفت سین من و یبار گذاشتید الان ولی مصدود شده چرا ؟
مامان نفیسه
پاسخ
آره گلم ولی من دسترسی به فایل های قدیم ندارم بک آپ دارم ازشون ولی خیلی سخته چیزی پیدا کنم
عسل
24 آبان 94 22:44
سلام اجی اسم ستیلا واقعا صحت داره ک اسم دختر امام موسی کاظمه
مامان نفیسه
پاسخ
سلام عزیزم. والا چند جا دیدم که اینجور نوشته بودن.
محمدهادی
4 دی 96 22:41
سلام.خوبید شما؟یه جوان 30ساله هستم چندین سال قصد دارم ازدواج کنم ولی بخاطر مشکلات مالی نمی توانم ازدواج کنم اگر امکانش هست به من کمک مالی کنید تا ازدواج کنم ممنون.شماره تماس 09033052928. شماره عابربانک ملی(6037997213792667 )قربانی هستم.متشکرم.الله وکیلی اگر ناچار نبودم این پیام نمیدادم
ثمين بانوثمين بانو
8 فروردین 97 10:06
عالی بود
ثمين بانوثمين بانو
28 خرداد 97 9:48
حلما محبت
ثمين بانوثمين بانو
28 خرداد 97 9:48
بوس
ثمين بانوثمين بانو
28 خرداد 97 9:48
گل