حلما گلی حلما گلی ، تا این لحظه: 9 سال و 8 ماه و 11 روز سن داره

همه ی دنیــــــــای نفیــــــــس *** حلماگلی***

اولین مهمونی عروس و داماد جدید + طرز تهیه ژله سوپرایز

1391/6/9 10:6
نویسنده : مامان نفیسه
14,752 بازدید
اشتراک گذاری

امشب قرار بود داداش و زن داداشم واسه اولین بار بیان منزل ما. راستش موقعیت شام آنچنانی و مهمونی شیک رو نداشتیم و خودم هرچی تونستم درست کردم و تزیین کردم.

تم گل رو برای ورود عروس جدید انتخاب کردم:

میزآرایی وسفره آرایی به سبک نفیس زیبا

شام شامل سوپ و برنج قالبی

میز آرایی سفره آرایی

بقیه را در ادامه مطلب ببینید......

دستمال سفره ها رو بشکل گل چشمک

دستمال سفره ها رو بشکل گل تا کردم میز آرایی سفره آرایی

تزیین ماست و خیار بشکل گل زیبا

تزیین ماست و خیار بشکل گل

گل های کتلت در نان تست محبت

گل های کتلت کوکو در نان تست

ته دیگ سیب زمینی بشکل گل خوشمزه

ته دیگ سیب زمینی بشکل گل

ژله سوپرایز با طرح گل زبان

ژله سوپرایز با طرح گل

جوجه کباب و کباب کوبیده با چیدمان گل خندونک

جوجه کباب و کباب کوبیده با چیدمان گل

توجه به دیزاین قاشق و چنگال هم داشته باشین عینک

خجالت

طرز تهیه ژله سوپرایز:

خوب. جونم براتون بگه... اگه میخوای کسی رو سورپرایز کنی(البته در مورد ژله) این بهترین گزینه هست

مواد لازمش اینهاست

البته من قالبم بزرگ بود و مقداری از مایع ژله پایه هم به علت وجود یک انگشت فضول ریخت و مجبور شده یک بسته ژله آلوورا هم اضافه کنم ولی شما اگه انگشت فضول داخل خونه ندارید همین 4 تا بسته واسه یک قالب 18*5 به ارتفاع 5 کافیه

پودر های ژله رو به صورت جدا هر کدوم رو با دو لیوان اب جوش مخلوط کردم

یعنی دو بسته بلوبری رو با دو لیوان آب جوش

و دو بسته قرمز رنگ رو با دولیوان آب جوش

یک لیوان شیر رو قبلا گذاشته بودم بیرون تا هم دمای محیط بشه

خوب

ژله ها که آماده شد

ژله قرمز رو ریختم داخل قالبی  که وقتی مایع رو بریزم ارتفاعش حدود 3 سانت بشه

من از این ظرف قاشق چنگال سرویس مسافرتی استفاده کردم(میخوام بگم خیلی پایبند قالب نباشید هر چی دم دست بود و مناسب کار بود میشه قالب ما)

خوب

من کف ظرف رو با پنبه آغشته به روغن چرب کردم و ژله قرمز رو که دیگه خنک شده بود ریختم داخلش

و گذاشتمش داخل فریزر(حدود 15-20 دقییقه ژله سفت میشه که البته بستگی به برودت فریزر هم داره)

حالا چرا چربش کردم؟

خوب میگم بعدآ

دقت کنید

من فقط دو بسته ژله قرمز رو با دو لیوان آبجوش مخلوط کردم و آب سرد دیگه اضافه نکردم

میریم سراغ ژله بلوبری

خوب من میخواستم پایه کارم آبی رنگ باشه

اگه بخواید پایه کار سفید باشه میتونید از الوورا استفاده کنید

یا اگه میخواید زرد باشه از لیمو یا سیب یا موز و آناناس استفاده کنید

خود دانید

خلاصه

ژله بلوبری خنک شده دیگه

شیر رو کم کم بهش اضافه کردم و هم زدم

خوب

همونجور که دیدید داخل ژله اصلی من قلب هست

حالا میتونه هر چیز و شکل دیگه ای هم باشه

خوب قالب قلبی رو من به این صورت داخل قالب اصلی نگه داشتم تا ببینم تا کجای قالب رو باید مایع ژله بریزم

دقیقآ تا شیار بین قلب رو مایع ژله ریختم و گذاشتم فریزر(حدود 5-7 دقیقه)

نمیخوام ژله خیلی سفت بشه چون آخر کار ژله دو لایه میشه

خوب

ژله قرمز دیگه آماده شده

حالا نکته چرب کردن قالب

اینه

ببین به همین راحتی زله جدا میشه

حالا وقت قالب زدن ژله قرمز هست

در همین فاصله یه نگاه به ژله بلوبری بنداز ببین یگه بسته بیارش از فریزر بیرون

خوب

اینم قالب خورده ژله قرمز

وای وای

فکر نکنید خیلی وقت میبره هاااااااااا

نهههههههههههه

(پیدا شدن علایم پیری)

ههههههه

خوب

ژله آب رنگ رو با همون قالب قلبی به این صورت شیار دادم

واسه چی؟

خوب معلومه دیگه چون میخوایم قلب قلبیش کنیم

بله

قالب قلبی رو روی ژله با کمی فشار رو به پایین حرکت بدید تا شیار بندازه

حالا قلبها رو کنار هم روی شیارها گذاشتم

بقیه مایع ژله بلوبری رو ریختم روی قلبها و گذاشتم 10 دقیقه داخل فریزر بعد منتقل کردم داخل یخچال 2 ساعت بعد هم از قالب بیرون آوردم

(قالب رو داخل آب گرم گذاشتم)

چون قالب من فلزی بود خیلی زود گرما رو جذب میکنه و اگه زیاد داخل آب گرم بمونه ژله آب میشه

واسه قالبهای پلاستیکی یا سیلیکونی زمان بیشتری داخل اب نگه میدارم

 

پسندها (4)

نظرات (9)

خاله ثمین
23 دی 93 12:21
قالبات خیلی خوشگلند. منم می خوام برم بخرم. وای خیلی عالی می شه
مامان سارا
25 دی 93 13:39
مثل همیشه زیبا وبا سلیقه
آلا
22 آذر 95 14:30
منظورتون اينه ديد من زشته؟ فكرم منحرفه؟
مامان نفیسه
پاسخ
نکته سنج بودن زشت نیس!من سطحی نگرم که ندیدم و به این ابعادش توجه نداشتم
آلا
23 آذر 95 13:29
شرمنده مهربوني ولحن خوب وذات پاكت در جوابگويي شدم.ببخش.من تندم اما تودلم چيزي نيست.زودم از تنديم پشيمون ميشم
ثمين بانوثمين بانو
2 تیر 97 8:46
محبت
ثمين بانوثمين بانو
2 تیر 97 8:46
بوس
ثمين بانوثمين بانو
2 تیر 97 8:47
فرشته
ثمين بانوثمين بانو
2 تیر 97 8:47
گل
ثمين بانوثمين بانو
2 تیر 97 8:47
تشویق