حلما گلی حلما گلی ، تا این لحظه: 9 سال و 8 ماه و 10 روز سن داره

همه ی دنیــــــــای نفیــــــــس *** حلماگلی***

هفته ی 37 بارداری

1393/5/6 9:49
نویسنده : مامان نفیسه
3,402 بازدید
اشتراک گذاری

سلام مامان جون!

امروز رفتم دکتر! همه چی خوب بود! شکمم رو متر کرد و اندازه گرفت. وزنم. صدای قشنگ ضربان قلبت.. همه چی عالی! فقط نمیدونم چرا فشارم 40-90 بود!! بهم گفت مایعات زیاد بخورم و هفته ی بعد هم برم پیشش برای چک آپ. دوشنبه ی آینده نه- دوشنبه بعدیش تو بغلمی!! باورمم نمیشه.. یعنی میشه؟؟ یه کمی میترسم.. درباره نوع بیهوشی ازش پرسیدم. گفت ما اسپاینال انجام میدیم! بی حسی از کمر.

واقعیتش همیشه میگفتم با خودم این خانومایی که میرن بی حسی تو نخاعشون بزنن نمیترسن فلج بشن؟؟ یا چیزای خیلی بدی درباره سردرد های بعد از این نوع بیهوشی شنیده بودم که میگفتم دیوانه ان اینا!!

حالا باید دقیقا بشینم تحقیق کنم درباره ی این موضوع تا با اشراف کامل قبول کنم اگرنه.........

اين روزها

دارم با خيال ِ آمدنت

تصوير مي بافم.

تو حتمن براي من يك طالع ِ شيرين

از طعم ِ دوست داشتني ِ عسل خواهي آورد.

هيچ كس نميداند چرا تو را اينقدر خاص

دوست دارم.

هيچ كس نميداند دنياي من با تو چقدر پُر از يقين شد.

با دستهاي خودم تو را بزرگ خواهم كرد.

من روي اين تصوير هاي سونوگرافي ِ تو

عشق مي پاشم

تا حتا

تصوير ِ تو بوي عشق ِ اساطيري بگيرد.

بند ِ دل ِ مني

بي شك

جان ِ مني

ميخواهم كاري كنم

تا تمام ِ طفل هاي اين سرزمين

سراغ ِ شادي را از تو بگيرند.

 

مامان نوشت: لحظه ی دیدار نزدیک است.. باز من دیوانه ام.. مستم.. باز میلرزد دلم.. دستم...

هفته 37 بارداری

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

تبریك! كودك شما كامل شده است و از این به بعد قادر خواهد بود كه به زندگی در خارج رحم ادامه دهد. كودكانی كه قبل از 37 هفتگی به دنیا بیایند نارس و به آنهایی كه بعد از 42 هفته به دنیا بیایند دیرشده می گویند. وزن كودك شما كمی بیشتر از 2720 گرم است و از سر تا پاشنه پا حدود 48.2 تا 50.8 سانتی متر طول دارد.

موی سر بسیاری از كودكان در هنگام تولد كامل است و طول موهای آنها ممكن است بین 1.2 تا 3.8 سانتی متر باشد. اگر رنگ موی كودك شما با خود شما یكسان نیست تعجب نكنید. برخی نوزادان هم تنها كمی موی كرك مانند دارند.

 هفته ی 37 بارداری دانستنی ها و اطلاعات جنین تغییرات کودک در رحم

شما چگونه تغییر می کنید؟

در هفته های آتی فقط باید منتظر باشید. از این موقعیت برای آماده كردن وسایل مربوط به نوزادتان استفاده كنید یا كارهایی را انجام دهید كه ممكن است تا مدتی پس از تولد كودك نتوانید به آنها مشغول شوید. هر وقت می توانید یك چرت بزنید یا مطالعه كنید.

خوابها و رویاهای شما تغییر كرده اند؟ در هنگام خواب گمان می كنید رویاهایتان واقعی هستند؟ نگرانیهای ناشی از مادر شدن می تواند موجب اینگونه خواب دیدنها شود.

ممكن است تعداد انقباضهای عضلانی براكستون- هیكس بیشتر شده باشند. همچنین ممكن است زمان هركدام از این انقباضها بیشتر طول بكشند و آزاردهنده تر شده باشند. هنگامی كه بروز این انقباضات بیشتر شود ممكن است گمان كنید كه زمان زایمان فرا رسیده است. همچنین ممكن است ترشحات لزج و مخاطی واژن نیز افزایش یافته باشد. در دوران بارداری مخاط متراكم و ضخیمی دهانه ورودی رحم را می بندند و نقش حفاظتی دارد، هنگام شروع زایمان این مخاط كه "پلاگ موكوسی" نام دارد ممكن است كمی خونی شود و با شروع باز شدن دهانه رحم، خارج شود. به این وضعیت "نمایش خونی" می گویند و اگر در این دوره "نمایش خونی" را مشاهده كردید ممكن است زمان زایمان فرا رسیده باشد. در این زمان هم مانند سایر مواقع در طول بارداری در صورت مشاهده لكه یا خونریزی فورا به پزشك خود اطلاع دهید.

هفته ی 37 بارداری دانستنی ها و اطلاعات جنین تغییرات کودک در رحم

فعالیت های این هفته

مسیر بیمارستان یا زایشگاه را یك بار در زمان بدون ترافیك مرور كنید. شاید بهتر باشد برای رسیدن به آنجا در زمانهای مختلف شبانه روز برنامه ریزی كنید. حتی می توانید به آنجا بروید و از محل ورود، سیستم پذیرش و كارهای مربوط به آن و نیز مداركی كه باید به همراه داشته باشید اطلاع كسب كنید.

پسندها (5)

نظرات (6)

مامان حلماجان
9 مرداد 93 6:05
مبارك باشه وبلاگ جديدتون سزارين رو خودتون انتخاب كردين؟ چرا؟ كاش همون ماههاي اول تحقيق ميكردين دربارش كلاس هاي زايمان فيزيولوژيك خيلي عالي بودن اگه از اول شركت مي كردين وطبيعي زايمان ميكردين من خودم سزارين شدم با بي حسي از كمر، الان كه يادم ميافته به قدري وحشت ميكنم ازش كه حد نداره از سردرداي ديوانه كننده از درداش ، از جاي عمل كه ناجور رو شكمم واسه هميشه موند ولي خواهرم از همين كلاسها استفاده كرد با اينكه بچشن ٤/٣٠ وزنش بود با دوتا بخيه ريز دويا عته بچش به دنيا اومد زودم سر پا شد البته همه اينا به كنار بستگي به خود فرد هم داره ، خب ادم با ادم فرق ميكنه، ان شاالله كه واسه شما با كمترين ناراحتي باشه ولي اگه سزارين شدين بعد از عمل تا ١٢ ساعت به هيچ عنوان نه سرتون رو تكون بدين نه از جاتون تكون بخورين. هر كس هر چي گفت گوش نكنين، به منم بعدا گفتن نبايد تكون مي خوردي با اين همه ان شاالله خدا پشت وپناهت باشه وحلماي عزيزتون با سلامتي وبهروزي به دنيا بيان چون هم اسم دخترم هستش خيلي دوسش دارم دلم ميخواد زودتر ببينمش ببخشيد زياد حرف زدم دوست نداشتين ميتونيد تاييد نكنيد نظرمو
مامان مهربون
2 اردیبهشت 94 12:34
نفیسه جان قدم نورسیده مبارک من لینک شما رو به وبلاگم اضافه کردم اگه دوس داشتید شما هم وبلاگ من رو به لیست دوستانتون اضافه کنید مرسی
ثمين بانوثمين بانو
27 خرداد 97 11:05
بغل
ثمين بانوثمين بانو
27 خرداد 97 11:05
محبت
ثمين بانوثمين بانو
27 خرداد 97 11:05
بوس
ثمين بانوثمين بانو
27 خرداد 97 11:05
گل