حلما گلی حلما گلی ، تا این لحظه: 9 سال و 8 ماه و 12 روز سن داره

همه ی دنیــــــــای نفیــــــــس *** حلماگلی***

دخترم.... همه کودکیم تقدیم تو باد ! \\ هفته ی 34

1393/4/15 11:27
نویسنده : مامان نفیسه
5,259 بازدید
اشتراک گذاری

گوشه هایی از اتاق زیبای تو پر شده از عروسک ها و اسباب بازی های دوره کودکی من...

عروسک هایی که شاید سالها در کارتن خاک می خوردند و منتظر بودند تا تو بیایی و من همه ی ونها رو به تو هدیه بدم.

حلمای عزیزم! اینها با ارزش ترین گنجینه کودکی من هستند! نمیدونی وقتی پس از سالها دیدمشون چقدر خاطرات کودکیم زنده شدند. خوشحالم که تو بهانه ای شدی تا دوباره همه اونها رو ملاقات کنم.

بین همه این اسباب بازی ها یک عروسک زیبا هست که کلاس دوم ابتدایی با پول عیدی هام خریدمش..

عروسکی با موهای طلایی و چشمان سبز و لباس بلند صورتی که راه میرفت... اسمش رو "سوزان" گذاشته بودم. (همون عروسکی که در صندوقچه خاطرات خودم و بابایی گذاشتمش!)

عروسک های بچگی مامان نفیسه دخترم همه کودکیم تقدیم تو باد

اون روزها فکر می کردم اون خیلی خیلی بزرگ هست ولی حالا می بینیم چقدر نگاهم با واقعیت فاصله داشته...

دیدار دوباره من با اونها باعث شد که به یاد بیارم چقدر کوچیک بودم و حالا چقدر بزرگ شدم که میتونم کودک دیگری رو به این دنیا بیارم و مسئول همه خواسته هایش بشم.

سوزان یار همه ی کودکی های من بود. سنگ صبورم وقتی از کوچکترین چیزی آزرده میشدم.

اکنون او را به تو میسپارم. مطمئنم تو تنها کسی هستی که میتوانم به او اعتماد کنم. پس به خوبی مراقبش باش.

او گوش شنوایی برای حرف هایت خواهد داشت همانطور که همه رازهای مرا در دل دارد و تا به حال برای هیچ کس نگفته است.

عروسک های بچگی مامان نفیسه دخترم همه کودکیم تقدیم تو باد

 

هفته 34 بارداری

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

وزن كودك شما به 2155 گرم رسیده است و اندازه بدن او هم حدود 45.5 سانتی متر شده است. لایه های چربی كه برای تنظیم دمای بدن او بعد از تولد مورد نیاز است در حال كامل شدن هستند كه در نتیجه بدن كودك شما حالت گردتری به خود گرفته است. سیستم عصبی مركزی او در حال تكمیل شدن است و اكنون ریه های او كاملا رشد كرده اند. اگر از احتمال بروز زایمان زودرس نگران هستید باید بدانید كه تقریبا 99% از كودكانی كه به این مرحله از رشد می رسند در خارج از رحم نیز قادر به ادامه حیات خواهند بود و بسیاری از آنها به عوارض درازمدت ناشی از زایمان زودرس مبتلا نخواهند شد.

هفته ی 34 بارداری دانستنی ها و اطلاعات جنین تغییرات کودک در رحمشما چگونه تغییر می کنید؟

شما ممكن است اخیرا كمی احساس خستگی كنید كه كاملا قابل درك است. از فعالیت خود بكاهید و برای روز زایمان انرژی ذخیره كنید. اگر باید مدت زمان زیادی را روی پاهای خود بایستید از كمربند حاملگی استفاده كنید زیرا از شكم شما محافظت كرده و بخشی از وزن شما را در بقیه بدن پخش می كند. اگر هم به مدت طولانی نشسته یا خوابیده اید، به سرعت از جای خود بلند نشوید زیرا ممكن است خون در پاهای شما جمع شده باشد كه در نتیجه فشار خون شما (برای چند لحظه) افت می كند كه در نتیجه ممكن است در هنگام بلند شدن احساس سرگیجه داشته باشید.
اكثر ماماها به خانمهای حامله پیشنهاد می كنند كه از ماساژ پرینه (ماساژ ناحیه بین واژن و مقعد) استفاده كنند تا از پارگی آن در هنگام زایمان پیشگیری شود. اكنون زمان مناسبی برای انجام این كار است هرچند ممكن است این ماساژ برای برخی خانمها چندان راحت نباشد و همچنین انجام این ماساژ لزوما مانع پاره شدن پرینه نمی شود. به هر حال در این مورد از پزشك خود بپرسید و روش انجام آنرا فرا بگیرید.
شما ممكن است برآمدگی ها یا تاولهایی را بر روی شكم خود مشاهده كنید كه همراه با احساس خارش باشد. بروز این تاولها ممكن است تا كفل یا كشاله ران هم امتداد پیدا كند. این عارضه معمولا بی خطر بوده و بثورات و كهیرهای خارش دار دوران بارداری نامیده می شود. اما به هر حال در صورت مشاهده این موارد از پزشك خود بخواهید شما را معاینه كند تا از سلامت شما مطمئن شود. در ضمن اگر در تمام بدن خود احساس خارش دارید حتی اگر این خارش شدید نیست به پزشكتان اطلاع دهید.

هفته ی 34 بارداری دانستنی ها و اطلاعات جنین تغییرات کودک در رحمفعالیت های این هفته

زایمان ممكن است زودتر از وقت مقرر رخ دهد پس برای آن برنامه ریزی كنید: شما ممكن است به زودی زایمان را تجربه كنید یا مدت زمان بستری بودن شما در بیمارستان بیشتر از آن چیزی باشد كه اكنون پیش بینی می كنید. كلید خانه خود را به حداقل یكی از بستگان یا دوستان خود بدهید تا در صورتی كه چیزی از منزل نیاز داشتید و خودتان قادر نبودید به خانه بیایید آن را برای شما بیاورند. دوستان یا بستگان شما باید در موقع ضرورت كارهای زیر را انجام دهند؛ پس كارها را تقسیم كرده و به آنها اطلاع بدهید:
- نگهداری از بقیه فرزندان شما در دوران زایمان و بستری بودن در بیمارستان؛
- بردن كودكان به مدرسه و فعالیتهای فوق برنامه و برگرداندن آنها؛
- آب دادن به گلها و گیاهان، مراقبت از حیوان خانگی و گرفتن پیامها و نامه ها؛
- تعیین كسی كه كارهای شما را در محل كار انجام دهد یا هر وظیفه دیگری را كه بر عهده دارید متقبل شود؛
نام و شماره تماس این افراد را در كیف دستی خود قرار داده یا وارد گوشی تلفن همراه خود كنید تا بتوانید در هنگام نزدیك شدن زایمان به سرعت به آنها خبر بدهید.

پسندها (7)

نظرات (3)

ثمين بانوثمين بانو
27 خرداد 97 11:09
محبت
ثمين بانوثمين بانو
27 خرداد 97 11:09
گل
ثمين بانوثمين بانو
27 خرداد 97 11:09
بوس